Monday 20 September 2010

Skråblikk. Dikt. Historier. Bilder.

Jeg ville bare si et forsiktig Hei til min nye blogg... Jeg har tenkt på deg...lenge... Hva jeg skal bruke deg til... Hva jeg vil formidle. Hva jeg ønsker at dere skal sitte igjen med, når dere har lest eller sett hva jeg deler med deg! 


Ønsket mitt er at dette skal være et sted jeg kan dele min rare, lille verden med dere; Skråblikk. Dikt. Historier. Bilder. Både mine egne og andres verker. Et kunstnerisk fristed kanskje? Hm... Vi får se da!

Så - hvem er jeg? Jeg er ... Voksen og barnslig. Kjedelig og kreativ. Mamma og ego kvinne. Morsom og alvorlig. Selvstendig og avhengig. Avhengig av ord og bilder i alle slags former og farger; litteratur, kunst, dans, teater, musikk...

Min drømmejobb er å jobbe med å spre ekte leseglede blant store og små. Det er så viktig! Det gjør så mye godt for hjernen din - hvordan vi lærer, hvordan vi løser problemer (store som små), hvordan vi ser på livet og takler livet. I know! Jeg ble lest for da jeg var liten. Hver kveld. Og det la grunnlaget for en livslang pasjon for all slags litteratur. Jeg skylder de en stor takk :) Dette har jeg tatt videre til mine barn - og uten å skryte, så har de satt veldig pris på den kosestunden vi har hatt sammen.

Jeg har også testet ut barne-historiene jeg har skrevet sammen med de. Barn er virkelig de beste kritikere! Dønn ærlige. På godt og vondt.

Her vil jeg dele opplevelser jeg har hatt og ønsker å få - i bøkenes og kunstens verden, skråblikk på oppvekst, samfunn, mennesker, naturopplevelser, vern om naturen (økologisk, sortering, gjenbruk...). De store og små "mirakler" i hverdagen (uten at det blir religion ut av det).

Håper jeg har pirret nysgjerrigheten din - og at du vil følge meg videre!

Klem fra skognymfa

3 comments:

  1. Ja, det har du! Pirret nysgjerrigheten min, og jeg følger deg videre, jeg. Words from the forest, nydelig bloggnavn. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om fortellinger, om det å bli lest for og viktigheten av det.

    Du det bildet, du ser akkurat ut som en av mine romanheltinner: Lisbeth Salander. Og det er ment som et kompliment! Natta!

    ReplyDelete
  2. Og gratulerer med ny blogg, glemte jeg å si:-)

    ReplyDelete
  3. Tusen takk Eirin! Kommet fra deg, betyr det en hel del for meg!

    Haha, Lisbeth Salander er min moderne heltinne! Så gøy :)

    ReplyDelete